Vi säljer endast till företag och offentlig sektor. Företag kan välja 30 dagar netto i kassan. Kontakta oss gärna med dina frågor eller funderingar.

Kundtjänst

Välkommen till vår kundtjänst. Här hittar du både viktig och nyttig information. Du kanske vill veta något före ett köp, eller har frågor efter ditt köp? Du hittar även information om hur du kontaktar oss i olika ärenden, samt hur du går tillväga vid bland annat returer, garantier och eventuella reklamationer.

Hitta rätt via vår kundtjänst

Börja här för att läsa om våra vanligaste ärenden.

Frakt och leverans

Då vi ibland skickar både oregelbundna och mycket långa paket, beskriver vi våra frakter mer ingående på sidan om frakter och leverans. Där kan du läsa om våra frakter och vad de innebär för dig. Läs mer om våra fraktalternativ.

Köpvillkor

Mycket regleras i våra köpvillkor för att ge dig som kund en trygghet före och efter ditt köp. Saker som t.ex. garanti och vad som gäller vid returer av varor. Du rekommenderas alltid att läsa våra köpvillkor före ett köp. På så sätt behöver inga oklarheter uppstå i efterhand. 

Betalning

Betalning sker idag med hjälp av våra externa betalleverantörer för kortbetalning och faktura. Vi tillhandahåller också 30 dagar netto för kända företagskunder. Mer om detta kan du läsa på vår sida om betalalternativ och i våra köpvillkor.

Garanti

Du har som kund alltid minst ett års garanti på alla våra produkter, samt ett års reklamationsrätt. Information om garantier på alla våra produkter behandlas i våra köpvillkor.

Reklamationer

Om du råkat ut för en transportskada, eller om du har upptäckt några andra fel eller brister på dina varor, ska du omgående reklamera detta till oss. Det måste göras inom fem dagar efter att du tagit emot dina varor. Du måste alltid ange ditt ordernummer. Se "Mina sidor" sedan "Mina beställningar" för ditt ordernummer. Sedan kontaktar du oss med information om din reklamation och vad som hänt.

Om du råkat ut för en transportskada eller annan typ av skada, måste vi antingen ha bilder som styrker skadorna, eller varorna i retur för att kunna kontrollera dessa. Innan det skickas inga nya varor ut. Snabbast brukar det gå om du kan ta bilder och skicka oss, då kan vi normalt skicka nya varor omgående. Vid transportskada ska alltid emballaget sparas. Kontakta oss för mer information om att ta bilder som visar eventuella skador.

Ångerrätt

Om du ångrar ditt köp och vill returnera dina varor kan du läsa mer om det här. Vi tillämpar hela 30 dagars ångerrätt. Är du inte nöjd med dina varor, kan du ångra ditt köp och få dina pengar tillbaka. Vi vill uppmärksamma dig att ångerrätt och öppet köp inte gäller för måttbeställda varor som t.ex. ramar. Mer om det kan du läsa i våra köpvillkor. För att påbörja din ångerrätt laddar du ner vår retursedel. Retursedeln måste alltid följa med ifylld i retur till oss. Tänk på att du står för risken vid returen, därför måste varorna skickas väl packade och skyddade.

Kontakta oss

För att få svar på dina frågor kontaktar du oss enklast via vår kontaktsida eller via vårt snabba supportformulär. Vi svarar normalt alltid inom 8 timmar under arbetstid.